Sivun näyttöjä yhteensä

lauantai 19. tammikuuta 2019

Rakkauden monet muodot, osa 1

Jormas: Minulla on elämässäni ollut monia rakkauksia, joista joistakin kerron ehkä muutamassa blogissa. Jätän pois rakkauteni vanhempiini, joilta olen joutunut pyytämään anteeksi monet kerrat heidän haudallaan. Ja selittämään tekemisiäni, kuten hekin minulle omiaan. Heidän tapaansa viestittää minulle Tuonelan tuolta puolen, en osaa selittää.

Mutta ensimmäinen suuri rakkauteni oli alkoholi. Jota taisin saada maistaa sormen tai parin verran isäni Brändy long drink - pullosta ehkäpä reippaan kymmenen vuotiaana. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Rehvakastakin, sillä muistan vieläkin kuinka vajaa desilitra lonkero sekoitti päätäni ja laittoi uutta virtaa korvieni väliin. Moisesta tuotteesta eivät nykyajan tissuttelijat tietänet mitään.

Eihän minusta heti alkoholistia tullut, joskin siemen siihen peltoon oli kylvetty. Koskaan en ole ymmärtänyt alkoholilla muuta käyttötarkoitusta kuin humala. En juuri lasillisen viiniä juojia ymmärrä.

Mutta tätä rakkaussuhdetta reippaan puolen vuosikymmenen harjoittelun jälkeen kesti kymmenen vuotta. Se oli vientiä se ja korvaamattoman hauskaakin oli monet, monet kerrat. En kuulukaan niihin uuden elämän suunnan löytäjiin, jotka sanovat juomisen olleen yhtä helvettiä.

Minulla oli usein kovin hauskaa rakkaani kanssa, joka oli viedä minut perikatoon ja ennenaikaiseen haudan lepoon. Ylivoimaisesti elämäni kallein rakkaus. Pääosin kuitenkin jokaisen killingin väärti, vaikka jokaisen on maksettava laulujensa lunnaat, eikös juu?

Toisesta, pitempään kestäneestä rakkausuhteesta taidan kirjoittaa ylihuomenna.

Ei kommentteja: