Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 22. maaliskuuta 2012

Vesitaloustraktori

jormas: päivis oli käynyt Vihdissä katsomassa uuden kotimme aihioita. Hienoa ja kivaa. Minulla on myös mennyt aiheen kimpussa eilisestä paljon ja tästä aamusta lisää. On valitettavaa, että suunnitelmat muuttuvat tai niitä muutetaan siten, että koko porukka ei tiedä muutoksista mitään. Mutta homma on hanskassa ainakin vielä ja hanskat ovat tallessa. Nekin ainakin vielä. Myös täällä olen puuhastellut muutenkin asumisen ja kotiasian kimpussa. Lupasin ja kävin nimittäin katsomassa Mikkelin maisterin uuden lukaalin rakentamisen alkuja, josta työmaalta laitan tämänpäiväiseen tekstiin kuvankin.

Mikkelin maisteri on niitä elämässäni kohtalaisen uusia tuttavuuksia, joka ei ole ehtinyt vielä ilmeisesti tutustua kaikkiin nurjiin puoliini. Vaan on sitkeästi roikkunut perustamani Jorma Soinin ystäväseuran liepeillä ikään kuin hengailujäsenenä mainiten minua omassa blogissaankin ystäväkseen. Harmitteluiden kera, kun ei oltu tutustuttu aikaisemmin. Tähän miestä lohdutin yllä kirjoittamaani sivuten, että sepä se ja sen ansiosta ollaan vielä väleissäkin. Joka tapauksessa olen tänään nimennyt Kaima-Jorman ystäväseurani jäseneksi numero 2. Numero 1 on yliystävälläni vaimollani päiviksellä, joka muutenkin ja kaikin tavoin on elämässäni number ONE.
Mikkelin ystäväni residenssi tulee jonnekin pilvien tuntumaan, reippaan kahdenkymmenen kerroksen yläpuolelle, kuten kuuluukin. Hurskaan miehen on syytä olla lähempänä Taivaan Isää kuin minun, joka elelen kaikin tavoin maan matosena täällä maan pinnalla. Ja kuten joku tietää, tavoittelen paikkaakin vain portin pielessä Ontuvan Erikssonin, ei siis Eriksoinin vieressä.

Olen Suomen verottajan mielestä ja Jokilaakson ansiosta maanviljelijä ja vaimo päivis siis maanviljelijän vaimo rasististen Musta-Pekka pelikorttien mukaan. Sen johdosta luonnollisesti olen kiinnostunut kaikista maanviljelykseen liittyvistä laitteista ja apuvälineistä.
Kun meillä Jokilaakson tilallamme on lampiakin parin kolmin kappalein ja saariakin saman verran, niin olen tuumaillut olisiko meillä kuvassa olevalle vesipolkutraktorille tai maatalouden sijaan vesitalouspolkumönkijälle käyttöä. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Ei kommentteja: