Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

Messuilla ja retkellä julkisella liikenteellä

päivis: Saimme vapaaliput ICTexpo 2016 -messuille, joiden sisällöstä ei ainakaan minulla ollut harmainta hajua. Enpä juuri tullut hullua hurskaammaksi itse messupaikallakaan Helsingin Messukeskuksessa. Pitihän sinne tietysti mennä, koska ilmaiseksi pääsimme. Messujen luvattiin olevan täynnä informaatiota ja inspiraatiota, joista ensin mainittua ainakin minulle oli liian kanssa. En myöskään löytänyt minkäänlaista tartuntapintaa omaan työ- tai muuhunkaan elämääni.
Seinällä lukee, että asiakkailta on kysytty, miten he ovat käyttäneet
Heeroksen säästämän ajan. Minulle ei selvinnyt edes se, mikä Heeros on.
Oli sentään tarjolla karkkia ja suklaata, niin kuin kunnon messuilla kuuluu olla. Yhdessä paikassa kajaanilainen konesalin hemmo tarjosi juuri edellisenä päivänä Vaajakoskelta Pandan tehtaanmyymälästä ostettuja suklaakonvehteja. Se oli pienen tarkennuksen jälkeen hyvin ymmärrettävissä. Yhden huulirasvankin poimin mukaani jonkun näytteilleasettajan tiskiltä. Olin silti selvästi väärässä paikassa.
Monenlaisilla messuilla olen käynyt. Tähän saakka olen aina
tiennyt melko hyvin, mistä messuilla on ollut kyse.
Ennen Messukeskusta olimme käyttäneet kahta julkisen liikenteen välinettä: kehäradan junaa Vantaalta Vehkalasta ja ratikkaan hyppäsimme Pasilasta, vaikka samassa ajassa olisimme kävelleetkin perille. Messukeskuksesta ajelimme seiskan ratikalla Kurviin, josta siirryimme metroon. Se vei meidät hetkessä Ikikseen, jonka Ravintolamaailmassa ajattelimme syödä lounaan. Kuinka ollakaan, muutimme suunnitelmaa ja vähän shoppailtuamme ajoimme metrolla keskustaan.

Forumissa Jorma söi Manhattan-ravintolan kohtuuttoman kalliin häränpihvin ja minä  normisapuskani, uuniperunat fetakastikkeella. Ennen kotiin lähtöä poikkesimme vielä Keskuskadun Crocsin liikkeessä, jossa vähän viiveellä sain inspiraation (sitähän luvattiin messuille osallistuneille). Keksin, että voisin leikata vanhoista Crocsin kumisaappaistani varret pois, kun ne ovat nilkkojen kohdalta niin tiukat.

Päivän kuudes julkisen liikenteen matka taittui I-junalla, siis pitemmän kaavan kautta, Vehkalaan. Kotiin palattuamme olin edelleen niin inspiroitunut Crocs-ideastani, että melkein ensi töikseni otin sakset kouraan ja leikkelin kumppareiden varret pois. Kylläpä tuli kivat pihakengät.

Ei kommentteja: