Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 11. toukokuuta 2022

Telttailua ja matkailuautoilua, osa 4

Päiviksen kanssa matkailimme kymmenen vuoden ajan eri tavoin. Lentäen, junalla, laivalla sekä linja-, henkilö- ja matkailulautoilla. Matkakotimme ohjaamon yläpuolen leveässä vuoteessa olemme nukkuneet ensimmäisen yhteisen yömme länsirannikon suljetulla karavaanialueella. Se on yksi rakkaimpia 💕 muistojani myöhemmin vaimokseni suostuneen Päivin kanssa.

Harrastimme yhdessä vuosien ajan monipuolisesti myös telttailua ja matkailuautoilua. Itselläni oli jossain vaiheessa autoharvinaisuus, Oldsmobile Cutlass Brougham Sierra diesel V6. Sen kanssa telttavarusteineen kiidimme läpi puolen Ruotsin ja jännitimme mikä autosta hajoaa sillä kertaa, sillä siinä oli paljon vikoja. Ei hajonnut mitään, keiteltiin vain kahveja Primuksella milloin missäkin. 

Meillä oli myös yhteinen 300-kuutioinen Vespa, jonka kanssa telttavarusteineen kiersimme muun muassa Viroa. Sillä tein joitakin campingmatkoja yksinkin, kunnes myimme skootterin viime kesänä. Jos joku on aito kaksipyöräinen moottoriajoneuvo, on se nimenomaan Vespa. Sillä on myös aivan oma osansa naisten moottoripyöräilyn yleistymisessä.

Ehkä eräänlainen karavaanariutemme helmi oli yhteinen matkailuautomme Euramobil, rekesterinumeroltaan IN-105 😊. Sen tarina hieman väritellen alkoi, kun näytti siltä, että haluamme viettää loppuelämämme yhdessä. Ajattelimme, että ehkä silloin olisi hyvä asuakin yhdessä. Että mennnäänkö jonnekin vuokralle tai otetaanko laina yhteistä kotia varten. Saattoi olla yö, joka toi ajatuksen, että ei hankita kumpaakaan, vaan tehdään jotain missä ei ole mitään järkeä ja ostetaan velaksi uusi matkakoti. Asutaan siinä nyt ja mennään Välimerelle talviksi eläkkeelle päästyämme.

Muistelemisen camping- ja karavaanarielämästä voisi lopettaa tähän, mutta ehkä palautan mieleeni päivän aikana ja vähän ensi yönäkin elämäämme Euramobililla ja -mobilissa, joten kirjoitan vielä yhden osan aiheesta huomenna. 

Ei kommentteja: