Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 21. tammikuuta 2020

Filippiineillä, osa 23

Nyt on käytännössä kaksi päivää kierretty virastoja. Niin valtion kuin kunnallisiakin ja poliisien byroot päälle. Aihe on ollut ID-kortin uusiminen tai sitten joku muu syy sen hankkimiseen, josta en ole päässyt jyvälle. Joka tapauksessa tarve kortille tulee mahdollisesti passin anomisesta, josta prosessista en tiedä vielä juuri 1mitään.

Tänään olimme istuneet reippaan neljä tuntia yhdessä virastossa, kun yritin sanoa, että jotain on vialla, kun jono ei ole liikkunut koko aikana enkä ole nähnyt kenenkään poistuvan, että hän näyttäisi asiansa hoitaneelta.

Vastaukseksi sain viehkeitä hymyjä ja selityksen, että sorry sorry. Mutta se on Filippiineillä tällaista. Sitten yks'kaks kehään tupsahti jostain Jumalan selän takaa virkapukuinen ja ehkä hieman -intoinenkin. Joka ylevästi ilmoitti, jotta internet ei ole tänään toiminut, menkää koteihinne ja tulkaa huomenna tai muulloin uudestaan 🤣🤣. En sanonut hymyä tarjoilleelle mitään, mutta yritin vuorostani hymyillä hänelle viehkeästi 😁😁.

Sanokoot täällä asuvat suomalaiset muukalaiset mitä tahansa, mutta minä sanon osin joukkojen julkisia kulkuneuvoja jeepeiksi, koska paikalliset opettivat minua sanomaan niin. Matkustusosat ovat eri korkuisia ja aika usein olen jostain syystä nimenomaan matalan matkustamon etuosassa. Joten lähes satakiloisena, jonka navan ympärille on kerääntynyt kerrassaan outo outokumpu, on hymyni hakusassa, kun yritän selviytyä paikalleni tai pois konttaamatta ihmisten jaloissa. Olisi pitänyt nuorena opetella ripaskaa, niin olisin selvinnyt paremmin matalissa matkustamoissa.

Vietän täällä nyt viimeistä viikkoa ja ikimuistoinen ensi reissu kaupunkiin on kohta takana. Vaikka yksi maanmies heti alussa yrittikin kaikin tavoin pahoittaa mieleni. Tai ehkä se oli vaan hänen tapansa purkaa omaa pahaa oloaan. Sillä eihän nyt suomalainen ilkeyttään ventovieraalle mitään pahaa toivo. Eihän 🤣🤣? Joka tapauksessa hän sanoi minua ties miksi, joka olen rahalla ostanut täältä oloni ja paikan.

Itse koen, että minulle on täällä kolmas koti Thaikodin ja Tuusulan Jokilaakson rinnalla. Jotka nekin tai osan olen rahalla ostanut.

Ei kommentteja: