Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 17. lokakuuta 2019

Long life man ja harrastuksia leppoistamisen lomassa

Kun seuraavan kerran täytän vuosia, taytän 70. Olen päättänyt, että siitä eteenpäin olen kaikin tavoin aikuisten oikeasti aikuinen. Long life man - Pitkän iän mies.

Harrastukset taitavat tosin olla edelleen kuin nuoren kollin, mutten välitä. Sillä sitä mitä tänään tein, siellä ei ikäisiäni näkynyt. Ei ainuttakaan.

Mutta ennen sitä vähän muista harrastuksista. Pyöränä minulla on Thaimaassa 1200 kuutioinen Harley Davidson, väriltään black tempest. Joka onkin yksi osa harrastusmaailmaani. Tästä pidin Päiviksenkin kanssa kovasti, jota toivon voivani jollain tavalla jatkaa.

Suomessa pidän hauskaa Reeper Pattonilla pitkin soita, metsiä ja maanteitä. Sen löydätte googlaamalla. Se on nelivetopeli, jota sanon Q-autoksi. Yli tonninen letukan kone, mutta traktoriksi rekisteröity. Jossa ei ole mitään rajoittimia ja jolla saa laillisestikin ajaa kahdeksaakymppiä.

Jokunen aika sitten kirjoitin, että hyppäsin 50 vuoden tauon jälkeen Mäkelänrinteen uimahallissa 10 metristä. Oli yhtä mukavaa kuin puolivuosisataa aiemmin. Ei ollut kuitenkaan tämäkään itselläni kahjouden huippu.

Sillä tänään tein huippujutun, kun kaverini sanoi viikko sitten, että hän maksaa minulle laskuvarjohypyn tandemina 4 kilometristä 3 kilometrin vapaalla pudotuksella, jos hyppään.

Iän myötä ei minulta ole hulluus kadonnut mihinkään, joten sanoin, että "kiinni jäit, minä hyppään". Sama minuun nähden nuori kaverini olisi maksanut minulle myös sukeltamisen 30 metriin. Mutta stoppi tuli koko sukeltelulle, kun haksahdin sanomaan sepelvaltimotaudistani.

Nyt olin viisastunut enkä puhunut moisesta, harrastamista rajoittavasta tekijästä mitään, kun Cessna vei minut ja muut taivaalle neljään kilometriin.

Pitkään kiikuin avonaisessa oviaukossa ihmetellen mitä olen tekemässä ja eikö hyppylupaa irtoa milloinkaan. Tulihan se viimein. Jos ei seuraavan minuutin aikana, kun persus on koneesta irronnut, ole omavoimaisuus toviksi kadonnut, niin ei sitten koskaan.

Kertakaikkisen ainutlaatuinen kokemus, josta kuittaan paikalliselle suomalaishemmo Gizmolle, joka sanoi saatuaan puolentoista vuoden maassaololuvan, että tehkää perässä.

Joten laillani 70-kymppiset, satakiloiset ja sydänvikaiset ikinuoret, tehkää perässä. Sinä Gizmo nuorempana etunenässä mallia näyttäen 😆.


Ei kommentteja: