Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 24. syyskuuta 2019

Enää on mieleni nuori

Eilen pengoin somesta jotain ikääni liittyvää ja kirjoitin siitä bloginkin. Tänään jatkan aiheesta.

Kun olin myös iältäni nuori, oli minun oltava fyysisesti joka paikassa niin sanotusti suuna ja päänä. Toki sitä olen edelleenkin, mutta kämmenenkokoisten älylaitteiden ansiosta paljon toisella tavalla. Mutta jos on mieleni mukainen puhekaveri, saatan puhua enemmän kuin koskaan aiemmin. Ja toiselle jää vain nyökyttelijän ja kuuntelijan osa.

Sen on saanut osaltaan aikaan myös iän mukana tullut fyysinen loivaliikkeisyys. Ei tule hakeuduttua muiden seuraan enää kuin ennen. Vaikka mieleni onkin alati nuoren kaltainen.

Fyysisesti muutenkaan en tee enää niin paljon turhaa kuin ennen. Ehkä voisinkin sanoa, että teen yhtä paljon hyödyllistä kuin aiemmin, mutta puolet pienemmällä vaivalla, kun kokemus auttaa välttämään jo kerran tekemiäni virheitä. Ehkä se auttaa joskus väistelemään muitakin karikoita. Vaikka välillä etsin niitäkin.

Fyysisesti annan joka päivä aikaa koirille enemmän kuin koskaan aiemmin. Ne eivät haukukaan minua niin paljon kuin ihmiset. Jotka tekevät osan siitä selkäni takana. Ehkä se on hyväkin. Ainakin niin kauan, kunnes joku ilkeä- tai muunmielinen vasikoi korvaani, että "se sanoi susta sitä ja sitä".

Sanoivat kerran nykyisen työministeri Timo Harakankin sanoneen minua tyhmäksi. Oltiin samassa porukassa pyrkimässä aikoinaan eduskuntaan. Hänkin oli vihreiden listalla. Siispä sanon Timoa takinkääntäjäksi. Yhdellä mittarillani olemme kuitenkin yhtä tyhmiä. Jos Arkadianmäellä olisi 200 Jorma Soinia tai Harakkaa, olisivat valtakunnan asiat vielä huonommin 🤣🤣.

Nykyisin ainakin jotkut puhuvat minusta vähemmän, sillä olen menettänyt lähes kakki mandaattiystävät, kun minusta ei ole heille edes teoreettista hyötyä.

Tosiystäviä onkin itselläni tosi vähän, jos lainkaan. Siis heitä, joille voin ja haluan kertoa kaiken ja hekin minulle.

Sitäkin enemmän vietän aikaa virtuaalimaailmassani. Joka on minulle yhtä totta ja aitoa kuin eilinen, tämä päivä ja huominen.

Samana päivänä saatan olla Suomen monen kolkan lisäksi Floridassa, Gambiassa ja Filippiineilla sekä sen naapurimaassa Thaimasssa. Käytännössä siis missä päin palloa tahansa, mistä olen hankkinut someystäviä.

Läsnä virtuaalimaailmassa on kaikki muu, paitsi fyysinen olemukseni. Tai miten senkin ottaa. Jos on livekuva-yhteys äänineen, onko silloin ainakin osa fyysisestikin läsnä?

Mieleltäni koen siis tänään olevani nuortakin nuorempi, joka tosin voi olla iän mukanaan tuomaa harhaa. Mutta please. Jos näin on, antakaa minun pitää harhani välillä sekavine kirjoituksineen 😂😂.

Ei kommentteja: