Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 6. maaliskuuta 2019

Maria John, valeminät ja Facebook/Messenger

jormas: Minulla on keräilyharrastus. Kerään Facebook-kavereita. Tuttuja ja tuntemattomia. Outoja ja vähemmän outoja. Joiden kanssa harrastan online-keskusteluja, jotka johdattavat minut itselleni tuntemattomiin maailmoihin. Todellisiin, vähemmän todellisiin, mutta myös huijareiden pariin:

"Olen Maria John Facebook Lottery Agent
Onnittelut sinulle !!! Olen iloinen voidessani kertoa teille, että olet yksi onnellisista facebook-arpajaisten voittajista, voitat summan 120 000 euroa. (Sadan kaksikymmentä tuhatta euroa) Facebook-arpajaisissa nimesi valittiin satunnaisella koneella. Tässä on voittajakoodi (FBrx348-511gv). Sinun on täytettävä tiedot nyt, jotta voit voittaa voittosi.
Koko nimi:
ammatti:
Siviilisääty:
Kotiosoite:
osoite:
sähköpostiosoite"

Ja "Vakuutan teille, että kun lähetät tietosi ja maksatte pieniä maksuja, toimitusyritys kysyy voittajasi rahan luovuttamisen sinulle"

Kyseisen Maria Johnin kanssa lopetin viime yönä keskustelun kiitokseeni saatesanojen kera.

Että olet minun tämän aamun blogini aihe. Ja että kylkiäisenä julkaisen kuvat hänen profiilisivultaan. Kuvat tosin saattavat olla kahden eri naisenkin.

Kavereiita Facessa on minulla tällä hetkellä jossain tuhannen isommalla puolella. Moni niistä pitää sisällään hyviä ja mielenkiintoisia tarinoita, joista yhden kerron lähiaikoina. Ehkä. Siitä olen kirjoittanut aiemminkin.

Kuinka somemaailma vei minut bulgarialaisen sähkölaitoksen valvojan kotiin ja kuinka hänen tyttärensä kuva joutui valeprofiilikäyttöön.

Ei kommentteja: