Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 30. toukokuuta 2013

Eläkeläinen

jormas: Tänään kuuntelin mielenkiintoista uutista Iskelmäradiosta. Espoossa on avattu lähes tuhannen neliön kirpputori, joka on uutisen mukaan aivan uudella formaatilla, sillä se myy vaatteita  kilohinnalla. Se sinällään ei ole mitään uutta, mutta seuraava on. Toinen Kierros ei myy suomalaisia vaatteita, vaan muun muassa Saksasta, Ranskasta ja Italiasta tuotuja. Ensimmäinen erä on kuitenkin tuotu Lontoosta ja omistajan mukaan kysyntä ja mielenkiinto on ollut todella vilkasta. Kirpparin sivuille pääset kurkaamaan tästä: http://toinenkierros.fi/.

Mutta miksi tämä on minulle erityisen mielenkiintoista. Vuosia puhuin ajatuksesta Sininauhasäätiössä ja olimme ostaneet tilatkin siihen käyttöön Mäkelänkadulta. Tilat ehdimme kunnostaa kyseiseen käyttötarkoitukseen, kun omasta päätöksestäni päätin luopua toimitusjohtajuudesta. Kun ei ollut valtaa, eivät pitäneet kynnetkään, sillä keillä valtaa oli, ei ollut innostusta asiaan.

100% ELÄKELÄINEN.Nyt ovat kyseiset tilat täynnä romua ja roinaa, joten tältä osin kuulun mielensä pahoittajiin. Kokemus reippaan kolmenkymmenen vuoden ajalta kuitenkin kertoo minulle, että kirppari, jolla oli nimikin: Omia Polkuja Kulkevien Kauppa, olisi varmasti tuottanut nettona vuositasolla vähintään 100 000 euroa. Kun Sininauhalla on takanaan historiansi tiukin taloudellinen vuosi, olisi saattanut näillekin roposille olla käyttöä.

Joskus olen sanonut, että ideoita pitää olla enemmän kuin on aikaa niitä toteuttaa. Sitten kun en pysty enää luomaan mitään uutta ja päässä on vain yksi ainut idea tai ajatus, pidän siitä sairaanloisesti ja mustasukkaisesti kiinni. Mutta vielä näin ei ole, joten pääasia, että ajatukset toteutuvat, sillä minulle sivuseikka on kenen toimesta.

Eläkeläispirskeitteni ensimmäisessä osassa, ystäväni Raimo Sulin lupasi minulle muiston, joka on kaikkien koettavissa, kun klikkailette blogimme etusivun ohjeiden mukaan.

1 kommentti:

Ramiiro kirjoitti...

Ihanaa. Minusta tämä video sinulle on kaunis ja se on paras minun tekemäni video kautta aikain, mitä mun taidoillani olen aikaan saanut. Saatuani videon valmiiksi ja katsellessani kuvien vaihtumista laulun sanojen myötä, herkisti se minua niin paljon, että tippa tuli silmään. Rakkaus on kaunis, ihmisen elämään kuuluva asia oleellisesti. Tässä videossa rakkautesi Päivikseen ja Sininauhasäätiöön, työhösi, alaisiisi, lähimmäisiin, syrjäytyneisiin, jne on aistittavissa ja juuri sellaisena sinut olen aina kokenutkin. Olit ja olet minulle rakas johtaja, sekä persoonana mahtava, unohtumaton. Jumalan siunausta sinulle ja Päivikselle. Toivottaa: Raimo Sulin.