Sivun näyttöjä yhteensä

lauantai 16. kesäkuuta 2018

Petter ja Elisabeth Hällström ja minä

jormas: Päivis on ilmeisen innostunut tutkimaan sukuhistoriaansa, joka aina joskus tempaisee minutkin mukaansa. Päivis tutkii historiaansa myös geneettisen sukututkimuksen avulla, joka perustuu Dna:han. Joka otetaan syljestä, tarkemmin posken limakalvosta ja on otettu minultakin.

Itseäni aihe ei ole tempaissut ehkä samalla tavalla mukaansa kuin monet muut. Yksi syy siihen lienee, että sukuni http://petterhallstrom.fi/ katsotaan lähteneen linkin takana olevasta Petter ja Elisabethista. Ikään kuin sitä ennen ei olisi ollut mitään. Minun intoni on nitistänyt jostain saamani tieto, että niin Petter kuin Elisabethkin olisivat molemmat olleet enemmän tai vähemmän huutolais- tai ottolapsia, joiden geeniperimä on jossain aivan muualla kuin suvussa, jonka kantavanhemmiksi heidät on istutettu.

Laitan alle kuvan isälinjan biologisesta suvusta, jota olen päässyt 1600-luvulle saakka. Elisabethia olen seurannut vielä parisataa vuotta kauemmas. Varmasti historiasta löytyy paljon mielenkiintoista, vaikka itseäni ei niinkään kiinnosta yhteiskunnan silmissä ansioituneet sukulaiset, vaan aivan muut. Muskettisotureita olen löytänyt. Haluaisin ehkä enemmänkin tietää kuinka paljon suvussa on murhamiehiä, muita lainrikkojia ja laitapuolen kulkijoita. Voivat vaan olla monen mutkan takana piilossa, sillä juuri heitä moni sukulainen piilottelee. Suvun mustia lampaita siis.



Ei kommentteja: