Joten kerran oli laatikossa viesti, että jos ei väylää ole laatikolle putsattu niin, että kantaja voi pudottaa postinsa autosta käsin, saan hakea postini jatkossa postitoimistosta, missä se sitten nykyisin Hyrylän seutukunnalla lieneekään. Suututti aidosti, sillä maksan jakelusta saman kuin hissittömän talon kolmannessa kerroksessa asuvakin, joka saa postinsa kotiin ja sisään asti. Eikä arvatenkaan autosta käsin. Mutta toisin on meillä, laatikkoa emme saa kuin 350 metrin päähän kodistamme ja metrikin lähemmäksi tarkoittaa, että maksamme siitä erikseen. Nykyäänhän postilta saanee ruoholeikkuun ja ruuan lisäksi kai lumenluonninkin. Toivottavasti niistä tulee hilloa sen verran, että sillä voisi ulkoistaa postinjakelun asiakaspalveluyritykselle.
Laatikkoomme tulee monenkin firman mainospostia ja ilmaisjakelulehtiä, joilla ei ole mitään ongelmia tarvittaessa nousta autosta postin kanssa ja pudottaa se laatikkoon. Homman hoitaa yksityinen jakelufirma. Sen tekemää työtä voi hyvinkin sanoa edellä mainituksi asiakaspalveluksi, johon postin valtion laitoksena on näemmä täysin mahdotonta oppia. Vaikka sielläkin lienee asiakaspalvelijoita, pahoittavat nämä tsaarinaikaiset kuriirit mieleni ja toivon, että koko valtion postinjakelu katoaisi valtakuntamme kartalta.
Mutta huono asiakaspalvelu ei jää Postilta vain tähän. Olen kuntavaaleissa mukana ja myyn itseäni kuntalaisille neljäksi vuodeksi koteihin jaettavilla lennäkkeillä. Ajattelin yhteen jakeluun pyytää Postilta tarjouksen. Joten soitin sen asiakaspalvelunumeroon. Ensin kuuntelin pitkät litaniat, että jos haluat sitä ja jos haluat tätä paina sitä ja tätä numeroa. Ja sitten sama ruotsinkielellä. Eikä siinä kaikki. Kun mainittu selvitys viimein oli päättynyt, ilmoitti nauhoitettu ihmisääni, että valitettavasti meillä on asiakaspalvelussa normaalia pitemmät ruuhkat, mutta puheluusi kyllä vastataan jne. Ja kuin pisteenä iin päälle, sanoi ääni lopuksi, että jonotus on MAKSULLISTA, josta veloitetaan paikallis- tai matkapuhelinmaksu.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti