Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Huono päivä

jormas: Vaikka enää ei työpäiviä olekaan, ovat päivät menneet työasioiden kimpussa aika tarkkaan. Vähemmän mieltä olentävä lisä siihen tapahtui matkani aikana, sillä vt. toimitusjohtaja ilmoitti minulle, että koska palkkatyöpäivät on tehty, ei voida maksaa kuluja vapaaehtoistyöstäkään, vaikka lähtiessä oli toisin sovittu.
Kuvan boss ei liity tekstiin
Meitä on moneen junaan osan jäädessä asemallekin, ja sen myötä tunnistan omat hyvät ja huonot puolet niin työntekijänä kuin esimiehenänikin. Yhtä tai oikeastaan aikaa montaa piirrettä, joita olen saanut nyt maistaa, en itsessäni tunnista. Yksi niistä on sanojen syöminen ja toinen on selän takana asioiden muuttaminen.
Tätäkin ilmiötä voisi selittää monin tavoin, mutta yleensä on niin, että pomo, jolla omat substanssit ja ylipäätään oma osaaminen riittävät, ei alaisiaan paina saadekseen itseään esiin. Minun jälkeeni on kierroksessa nyt muutaman vuoden sisällä kolmas boss ja edellä mainittua ilmiötä olen saanut minä ja moni muukin maistaa. Yhtään ainutta paluuta ei Pattayalta ole minulla ollut, ettei joku olisi sorkkinut kertaalleen ja välillä useastikin kanssani sovittua.
Kun aikoinaan kuuntelin Marimekon Kirsti Paakkasta en edes arvannut kuinka viisaasti hän sanoi ja ajatteli todetessaan, että hänelle on itsestään selvyys ja itseasiassa Marimekon suurimpia voimavaroja sen oivaltaminen, että firma on täynnä pomoa pätevämpiä työntekijöitä.
Oman luonteeni tuntien ei enää puutu paljoa maljasta, joka laittaa tasaamaan hieman puntteja, sillä harvalla on puhtaat jauhot pussissa täydellisesti. Oli kaikkiaan työn osalta, jos ei otsikon mukaisesti huono päivä, niin ainakin sellainen, joka tiputti kunnioittamian ihmisiä raadollisten meikäläisten joukkoon.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

En ole katkera mutta kuitenkin........