Sivun näyttöjä yhteensä

lauantai 30. maaliskuuta 2019

Patoutunut tarve

Jormas: Kun olin pieni poika sanoin vanhemmilleni, että haluan olla isona pappi. En kylläkään halunnut papiksi, mutta halusin olla vanhempieni simissä enemmän kuin sydämessäni ajattelin olevani. Olikin ylevää kuulla, kun äiti sanoi jollekin, että meidän Jorma haluaa papiksi.

Itsekseni murehdin joskus valhettani, mutta halusin niin kovasti, että vanhempani olivat voineet olla ylpeitä minusta.

Kun sitten olin yhteiskoulussa, tuli rehtori käymään kotonani ja halusi tavata vanhempani. Pyytääkseen, että eikö Jorma voisi lopettaa koulunkäynnin, sillä se on kuuluisampi kuin yksikään opettaja. Ja järjestään huonoissa asioissa ja on monin eri mittarein koko koulun mätämuna. Tällöin eivät vanhempani kokeneet ylpeyttä esikoisestaan.

Myöhempinä aikoina tapasin sitten lopputilin saaneen, alkoholisoituneen rehtorin kuset ja paskat housuissa ja kysyin häneltä muistaako kotikäynnin vanhempieni luona. Ja jatkoin, että miltä nyt itse tuntuu olla koko opettajakunnan mätämuna. Mies purskahti itkuun ja sanoi, että anna anteeksi Jorma. Annoinhan minä, sillä tiedän mitä on alkoholismi.

Maissivarkaissa Ukrainassa
Kun sitten siivosin elämäntapojani monin tavoin, tuli siinä mukana jotain sellaistakin, joka ehkä oli jotain sukua sille miksi sanoin haluavani papiksi.

Palvelin nimittäin pitkän taipaleen kolmennen sektorin kristillisiä toimijoita. Se kaikki teki tai yritti tehdä minusta kelvollisempaa kuin sydämessäni kaikilta osin olin.

Minusta tuli enemmän tai vähemmän niin sanotusti siivosyntinen. En esimerkiksi kiroillut tai käyttänyt muitakaan voimasanoja. Monesti teki kylläkin mieli sanoa isosti. Varsinkin, kun joku rakkaana veljenäni pitämä lähimmäinen tuomitsi minut tuonelaan ja muutenkin manan maille.

Ehkä minulla on aina ollut tai työvuosinani tullut patoutunut tarve olla kiroileva ja kelvoton.

Kiroilen siis nykyisin, mutta riittäkö lisäkelvottumuuteen se, että en laita enää elämässäni koskaan tikkua ristiin leipäni eteen? Vaan nautin elämästä, jota sponsoroi Ilmarinen. Tosin itse sille lainaamillani rahoilla.

Mutta jos elonpäiviä piisaa, maksamani eläkerahat on joskus syöty. Silloin on aika siirtyä syömään muiden maksamaan ruokapöytään. Olenko silloin patoutumineni myös yhteiskuntakelvoton?

1 kommentti:

Mizi Margueron kirjoitti...

Hyvää päivää ystäviä, nimeni on Riitta Mäkirinne Turusta, olen lääkäri ammatin mukaan, 47-vuotias. Lukekaa ystävällisesti todellisen elämäni todistukseni, minulla on myönteinen aikomus, että nämä tiedot auttavat tätä artikkelia lukevalle henkilölle nyt palauttamaan rikkoutuneen avioliiton ja palauttamaan menetetyn rakkaussuhteen 2 päivän kuluessa. Oltuaan suhteissa Janne Anttilaan vuosia, hän hajotti minut, tein kaiken saadakseni hänet rakastamaan minua, mutta kaikki mitä tein, oli turhaa, halusin häntä takaisin niin paljon rakkauden takia, että olen häntä kohtaan, Kysyin häneltä kaiken, mitä minulla on, lupaan, mutta hän kieltäytyi. Selitin ongelmani kollegalleni työssä ja hän ehdotti, että ota mieluummin yhteyttä rakkaudenloitsijaan, joka voi auttaa minua selittämään sen, mutta olen sellainen henkilö, joka ei koskaan ajatellut, että rakkaudenloitsuosa oli olemassa tai toimi, minulla ei ollut valintaa mutta kokeillaan sitä, lähetin sähköpostin loitsukanavalle ja hän kertoi minulle, ettei ollut ongelmaa, että kaikki tulee olemaan kunnossa ennen kolme päivää, että entinen palaa takaisin minuun ennen kolme päivää, hän heitti Rakkausloitsun osan ilmaan ja yllättäen toisena päivänä se oli noin klo 3.00. Entinen rakkautekumppani soitti minulle matkapuhelimella, olin niin yllättynyt, että vastasin puheluun ja hän sanoi vain, että hän oli niin pahoillani kaikesta mitä tapahtui, että hän halusi minun palata hänen luokseen, että hän rakastaa minua niin paljon . Olin niin onnellinen ja niin me aloimme elää yhdessä onnellisina. Näin voit tavoittaa hänet, jos tarvitset apua doctorigbinovia93m@gmail.com tai whatsapp puhelinnumeroon +2349014523836, ota asiat itsestäänselvyytenä ja se vie sinulle .....