Tallinnan-laivalla tuli mietittyä, miten monessa asiassa olisi hyvä hallita tavat, joilla paritanssija ottaa toinen huomioon. |
Vanhempien olisi myös syytä olla vähintään samalla puolella, kun lasta kasvatetaan. Mutta monessa perheessä arkea on kai se, että äiti kieltää ja isä lupaa tai toisin päin. Paritanssikaan ei silloin kuvaannollisesti taida onnistua.
Aika monen palveluammatissa olevan toivoisi myös olevan niin kuin paritanssin toinen osapuoli. Asiakkaat tietysti ovat mitä ovat, mutta aika moni kohtaamistilanne esimerkiksi kaupan kassan ja asiakkaan välillä on kassan kommunikointitaidoista ja -haluista kiinni. Stockmannin myyjät ovat perinteisesti edustaneet joukkoa, joka osaa ottaa asiakkaan huomioon. Nykyään monessa muussakin liikkeessä panostetaan asiakaspalveluun ainakin siinä vaiheessa, kun asiakas käy maksamassa ostoksensa. Kassakuitin ohella tavaroitaan pakkaava saa usein hyvän illan tai viikonlopun toivotukset.
Ehkä paritanssikurssi olisikin toimiva työkalu, kun erilaisiin pareittain tehtäviin töihin tai asiakaspalvelutehtäviin koulutetaan uusia ammattilaisia. Joskus kun tuntuu siltä, että ihmisillä ei enää luontaisesti ole taitoa huomioida toista ihmistä. Jos tarvitaan toisen huomioimisen osaamista, palveluammatissa ei ainakaan haittaa olisi siitäkään, että osaisi hoitaa hommansa pilke silmäkulmassa. Huumori auttaa ihmeen monessa palvelutilanteessakin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti