Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Urheiluharrastuksia

päivis: Jäi alkuviikosta aiottu golfinpeluukirjoitus kirjoittamatta. Nyt siis aiheesta vähän. Olin Jorman ja Ykän kanssa Asia-hotellin yhdeksänreikäisellä kentällä, mutta en innostunut pelaamaan. Saman maksun ottivat kuitenkin minulta, vaikka ilmoitin olevani gaddy (ehkä kirjoitetaan noin, mutta suomeksi lausutaan gädi). Tuskin olin kuullut moisesta tehtävästä, mutta jonkinlaisen osviitan sain, mitä gädin tulee tehdä. Tosin taas moitittiin, että en seurannut pelaajaa vaan varjoa.

Normaalisti kuulemma noilla isoimmilla kentillä gaddy on pakko olla ja heitä saa vuokrata paikan päältä. Ovat siis maksullisia avustajia. Minulle ei maksettu mitään, vaikka yritin kyllä olla avuksi, milloin osasin. Lisäksi gaddy saa lisatippejä tietyistä pelaajan hyvistä suorituksista. Ainakaan minä en saanut tippejäkään, joten oletan, etteivät pelaajatkaan yltäneet kummoisiin suorituksiin. Jonkun kerran kuulin sanan baar (tai bar), jonka merkkasin pistelistaan numerolla 3. Minulle nimittäin selvisi, että olimme kolmen baarin (tai barin) kentällä. Yleensä on kai suuremmat baarit ja näin valkeni myös, mitä tarkoittaa, kun telkkarissa kehutaan, että joku Tiger Woods löi kaksi alle baarin tai jotain vastaavaa.
Ykä seuraa, kun Jorma lyö pallon lähes silmän kantamattomiin.
Kerran olen samalla kentällä ollut lyömässä palloa. Riitti. Oli ihan hauskaa, mutta en minä golfille syttynyt. Jotenkin yritän ymmärtää niitä ihmisiä, joille se on henki ja elämä. Kai se jotenkin koukuttaa. Siinä voi kilpailla vaikka itseään vastaan, luulen.

Urheilulajeista minulle riittää täällä Thaimaassa kävely. Tosin emme Jorman kanssa vipota mitenkään urheilijamaisesti, mutta ihan hyvää tahtia kuitenkin. Näin alkuviikoilla kilometrejä on kertynyt yhdellä lenkillä suunnilleen 6-7. Viime reissulla kymmenenkään kilometrin lenkki ei ollut mitenkään mahdottomuus. Ehkä sellaistenkin aika vielä tulee. Virallisen punnituksen ilmoittamissa lukemissa ei vielä ole hurraamista.

Tietysti uimme paljon enemmän kuin Suomessa. Siellähän viimeksi tarkeni käydä vain nopeasti Jokilammessa, jonka vesi oli pahimmillaan alle neljäasteista. Täällä lillitellään altailla tai meressä. Rannan nro 33 kohdalla vesi on välillä ollut kirkkaanlaista ja turkoosiakin toisinaan. Siellä harvemmin on myös irtoroskia, jotka silloin tällöin kulkeutuvat Pattayan rannoille ties mistä.

Ei kommentteja: