Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 2. lokakuuta 2012

Tänään kotona

päivis: Otsikko muistui mieleen vanhasta TV-ohjelmasta mustavalkotelkkareiden aikakaudelta. Mustavalkoisuudella eikä oikein otsikollakaan ole mitään tekemistä tämänpäiväisen aiheeni kanssa. Olen tietysti tänäänkin kotona, vaikka olen jo toista päivää Thaimaassa. Koti kuin koti. Aikaerostakin olen jo tainnut selvitä. Se on aina helpompi tänne päin tullessa.

Tämä koira ei taida olla töissä, mutta ehkä
se on kotonaan pankkiautomaatin edustalla.
Koska en ole vain lomalla, pitää osaan arkipäivistä suhtautua niin kuin töissä ollessa. Pohdimme äsken, kun olin tietokonetöissä kattorerassillamme riippumatossa, että miten työtunnit pitäisi laskea. Kun aloitan työpäivän täkäläisen ajan mukaan, Suomessa vielä nukutaan. Jos taas Suomesta joku vaikka lähettää sähköpostia työpäivänsä päätteeksi, minä puolestani olen lähes jo unessa. Pitäisikö ne sähköpostit kuitenkin vielä tarkistaa ja vastata, jos on syytä? Työpäivillä on tuolla logiikalla vaara venyä ylitöiden puolelle.

No vitsi, vitsi. Etätyöpäivistä on etukäteissuunnitelma ja vanhasta tottumuksesta tiedän, että vain osa siitä toteutuu. Varsinkin sähköposti tuo tullessaan sen verran paljon uutta työtä, että hyvästä suunnitelmasta jokunen asia on jätettävä odottamaan parempaa aikaa.

Ei kommentteja: