Sivun näyttöjä yhteensä

lauantai 9. syyskuuta 2017

Näiden henkilökohtaisten visioiden eteen teen Tuusulassa töitä, osa 1

jormas: Nyt olen ollut luottamushenkilö muutaman kuukauden ajan. Reppuun ei tarttunut valtuutetun vakanssia, mutta sen sijaan sain haluamani kuntakehityslautakunnan jäsenen paikan. Ehkä aikoinaan Keski-Suomessa olisin pitänyt tärkeimpänä olla valtuutettu, sillä silloin en pitänyt tärkeimpänä mitä teen tai saan aikaan, vaan sitä, että olen kuntavaltuutettu.

Vaan nyt on asia toisin, joten olen hyvilläni Tuusulan Vihreiden minulle osoittamasta luottamuksesta ja samastani tehtävästä, jossa aion tehdä parhaani, vaikka osan vuodesta tulen viettämään kaukomailla. Mutta sitä varten on varahenkilöt, joten hyvä niin.

Jokelan asioihin olen toistaiseksi perehtynyt sangen vähän, joten tällä hetkellä ainut asia, jota siellä osaan edistää, on Jokelan rautatieaseman saaminen jokalalaisten käyttöön. Sen eteen olen jonkun verran tehnyt töitäkin, mutta sangen pian huomasin sen herättävän niin paljon intohimoja, että yhteisen sävelen löytäminen on vaikeaa pelkästään kyläläistenkin keskuudessa.

Kellokoski on hieman tutumpi ja sieltä olen poiminut kaksi edistettävää asiaa. Tuusulan komein rakennus on niin sanottu Kellokosken kartano. Aivan oma lukunsa on sen ympärillä oleva ruukki. Jos sairaala kylällä lopettaa, pitäisin hyvänä, että valtuusto siirtäisi kokouksensa kartanoon. Mitä kaikkea se sitten tuo mukanaan tai vie mennessään Kellokoskelle, on oma lukunsa.

Tätäkö on Toimela ollut kauneimmillaan?
Alueella olevan, jo vuosia tyhjänä olleen Toimelan rakennukselle yritän löytää kunnostajan ja käyttöä. Realistinen mahdollisuus ja kulttuuriteko kunnalta olisi löytää toimija, joka ottaisi rakennuksen vastaan, jos kunta lahjoittaisi sen kunnostusvelvoitetta vastaan joko omalla tontilla tai nimellisellä tontinvuokralla. Uskoisin toimijan löytyvän vaikkapa kyläläisten yhdessä tätä varten perustamasta yhdistyksestä.

Ajatuksia, joiden avulla aion tehdä luottamustehtäväni henkilökohtaisesti mielekkäästi on aika kasa. Ja kun Etelä-Tuusulaa tunnen eniten, on päässäni pyörivä ajatuksia sieltä oman blogin verran

Ei kommentteja: