Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Lapset katsomaan, kun äiti ja isukki juovat halpaa kaljaa ja laulavat...

jormas. Tiistain Keski-Uusimaan mukaan neljä ravintolaa on lopettanut Pohjanheimon talossa Keravalla. Viimeinen on Revanssi, jonka tilalle tulee saman osaomistajan uudella konseptilla uusi ravintola Sunhill.

Lehden mukaan varsinainen ravintola-asiantuntija on kuitenkin samassa talossa pesulaa pitävä Anja Brander. Ja mikä ettei olisikin. Mutta jos lehti on kirjoittanut hänen viestinsä oikein, en sen perusteella uskalla suositella Anja Branderin neuvoja ainakaan lapsenkasvatukseen. Tosin hän ei niitä tässä yhteydessä tarjoilekaan.

Kun itsekin ravintolaelämästä jotain tiedän, ei vielä nukutun yönkään jälkeen mene minulla oikeaan lokeroon seuraava Anjan lainausmerkkeihin laitettu kommentti: "Jos minä saisin päättää, perustaisin tähän taloon ihan tavallisille ihmisille suunnatun karaokepaikan, josta saisi halpaa kaljaa. RAVINTOLA PITÄISI OLLA MATALAN KYNNYKSEN PAIKKA, JONNE VOISI MENNÄ MYÖS LASTEN KANSSA. En jaksa uskoa, että mikään hieno ravintola menestyisi Keravalla. Jos keravalainen haluaa syödä hyvin, Helsingin keskustaan pääsee nopeasti junalla."

Voi olla, että olen veneestä pudonnut, jos olen siellä koskaan ollutkaan. Mutta karaokekuppilassa olen sen sijaan ollut litkimässä halpaa kaljaa.  Ja usein. Vaikka se laulannan puolesta lasten paikka olisikin, niin kun siihen sekoitetaan kaljaa usein enemmän kuin on kohtuus, ei se tottavie sovi lapsille ajanvietto- eikä syömäpaikaksi.

Ei kommentteja: