Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 14. syyskuuta 2017

Benettonin kylpytakki

päivis: Tänään on syntymäpäiväni ja Jorma hauskutti aamua laittamalla minusta kuvan Facebookiin. Asianmukaisin merkkipäivähuomioin. Lisäksi tekstissä oli maininta päälläni olevasta kylpytakista.

Ikivanha Benettonin kylpytakki on minulla lähes päivittäin päällä. Usein aamusta iltaan, jos ei ole syytä lähteä minnekään. Tästä on tietysti seurannut se, että vuosien varrella olen tallentunut Jorman ottamiin valokuviin tuon tuostakin tämä aina vain haurastuva laatutuote päälläni.

Kenen sitä sanotaankaan vaatteilla koreilevan? Minä se en ainakaan kotiokoissa ole.
Minulla ei ole yhtä laaja kylpytakkivalikoima kuin Jormalla, jolla takkeja on kaikkialla: kotona useita, Laukaassa, matkailuautossa ja Thaimaassakin, jossa kylpytakki on helposti aivan liian paksu vaate.

Kylpytakki Jokilaakson yleisvaatteena johtuu lähinnä siitä, että täällä pulahdamme veteen yleensä useammankin kerran päivässä. Muuten itse varmaan pitäisin yöpukua päällä vaikka koko päivän.

Muistan hyvin Benettonin kylpytakin ostotilanteen. Minulla oli kyllä kylpytakki, mutta se oli vanha eikä mitenkään mieluinen. Löysin takin Stockmannin alennusmyynnistä, josta ostin myös samaan sarjaan kuuluvan kylpypyyhkeen. Aluksi vierastin takin hieman oudoilta tuntuneita värejä.

Pyyhe ei ole läheskään niin kuilunut kuin kylpytakki, joka on paikoin ähes puhki. On varmaan vain ajan kysymys, milloin kylpytakki ratkeaa ja pakottaa etsimään uuden ja mielellään jonkun samankaltaisen kylpytakin. Muitakin vaihtoehtokylpytakkeja olen tässä välillä hankkinut, mutta mikään niistä ei ole tuntunut yhtä mieluisilta kuin vanha Benettonini.


Ei kommentteja: