Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Makkaraputki

päivis: Joku voi käsittää, että makkaraputki tarkoittaa alkavaa kesää, jolloin moni saattaa syödä pääasiassa grillimakkaraa. Putki mikä putki. Otsikkoni tarkoittaa kuitenkin vuolukivestä valmistettua tuotetta, jolla voi kiuaskivien päällä kypsentää makkaraa. Minun tapauksessani kasvismakkaraa.

Jorma osti neljä makkaraputkea, jotta voimme molemmat kypsentää kaksi makkaraa kerralla. Tosin olin aamulla kuulevinani Jorma mumisevan, että itselleen kolme ja minulle yksi. Iltasaunan kanssa testasimme kuitenkin kahta putkea kumpikin. Tasapuolisesti.

Hyrylän K-Supermarketista ei löytynyt tuttuja tofumakkaroita, joten piti ottaa lähes yhtä tuttuja, mutta pakastettuja tuotteita. Tuttuus tosin osoittautui pieneksi harhaksi, kun aloin syödä omia makkaroitani. Niissä oli melko voimakas chilin maku. Mutta maistuivat silti.
Salaatilla höystetystä annoksesta ei tullut niin kaunis kuin toivoin.
Paistovälineet, makkaraputket, ovat kuvassa vasemmalla.
Ehkä makkaraputket on suunniteltu ihan tavallisille grillimakkaroille, koska minun herkkuni kuivuivat kiinni vuolukiveen ja niitä piti kaivella haarukalla putken sisältä lautaselle. Ensituntuma makkaraputkiin oli kuitenkin ihan myönteinen. Makkarat pysyvät hyvin lämpiminä putkien sisällä, jos syömään ei ihan heti ennättäisikään. Tai kun viivyttelee, makkaroille voi tietysti käydä niin kuin minun eväilleni pääsi käymään.

Ei kommentteja: