Kävimme pesun aikana Seven Seasin showroomissa mittailemassa taas vaihteeksi paikkoja ja miettimässä tulevan lisäkaapin paikkaa. Kaapin paikan määräämme me Jorman kanssa yhdessä. Ei jompi kumpi.
Pyörä oli puunattu ja maksu oli ehkä parikymmentä bahtia kalliimpi kuin vakituisessa pesupaikassamme. Yrittivät myös samaan hintaan kiristää pyörän jalkajarrua siinä onnistumatta. Siksi pysähdyimmekin Pattayan suuntaan mennessämme Sukhumvitin varrella olevaan Honda-liikkeeseen, jossa on myös huolto. Ottivat jarrut heti työn alle ja pyysimme vielä vaihtamaan öljytkin. Hintakaan ei ollut paha. Koko lystistä maksoimme 130 bahtia ja asentajalle 50 tippinä.
Honda Phantom kiiltää taas. |
Koska taas oli aikaa odotella, kiersimme katselemassa liikkeen mopotarjontaa. Aikomukseni on ostaa oma pyörä, sitten kun Sevens Seas valmistuu. Päädyn joko Hondaan tai Yamahaan. Molemmilla on mukava matalanmallinen pyörä, joista tulee uusia versioita vähän väliä, mutta suunnilleen pysyvät malliltaan entisellään.
Jostain menoerästä Suomessa pitäisi kyllä sitä ennen onnistua luopumaan. Yksi luopumisen paikka olisi vuoden 1970 (tai -71) 250-kuutioinen Suzuki. Melkein entiselleen entisöity, vanhoilla, mustilla kilvillä varustettu. Sen saisi hakea pois kohtuuhinnalla. En sillä aja enää, eikä ole kovin paljon kilometrejä kertynyt mittariin muidenkaan ajamana.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti