Sivun näyttöjä yhteensä

sunnuntai 31. maaliskuuta 2019

Hyödylliset ja hyödyttömät blogit

päivis: Mietin taas tämänpäiväisen blogin aihetta. Mitään järkevää jaettavaa ei tullut mieleen. Hyvänä pitämäni blogin kirjoittamisen ohjeena kun olen pitänyt sitä, että blogin pitäisi jotenkin hyödyttää lukijoita. Mutta kun taas(kaan) mielessä ei ollut yhtään sellaista aihetta. Ala nyt sitten näillä eväillä kirjoittaminen!

Yhden kerran olen tainnut bloggaajan urallani onnistua tuon hyödyllisyyden osalta lähes täydellisesti. Thaimaalaisen ajokortin hankkimisesta kirjoittamani blogi keikkuu aina uudelleen ja uudelleen ykkösenä eniten lukijoita keränneiden blogikirjoitustemme listalla. Näin on varsinkin syksyisin. Sen suosiosta voisi varmaan piirtää samanlaisen käyrän kuin Finnairin Thaimaahan lennättämien talvipakolaisten määrästä. Jos nyt joku päättäisi selvittää, miten syksyn mittaan pitemmille Thaimaa-lomille matkustavien määrä lennoilla lisääntyy.

Muita hyödyllisiä blogeja en sitten olekaan tainnut kirjoittaa, mutta ehkä palautteita (niitä tosi harvoja ja siksi sitäkin arvokkaampia) ovat muita enemmän saaneet kirjoitukset, joiden aiheena on ollut ruoka. Ihan ensimmäiseksi mieleen muistuu jokunen kirjoitus, joissa olen kertonut kokemuksiani ruoan laitosta mikrolla. Sitähän tuli jonkin verran harrastettua silloin, kun ennen Merikonttikodin valmistumista asuimme matkailuautossa täällä Jokilaaksossa.

Merikonttikoti on tietysti ollut yksi suosituista blogiaiheista. Tai oli varsinkin silloin, kun kotimme oli ensin esillä Hyvinkään Asuntomessuilla vuonna 2013 ja sen jälkeen silloin tällöin erilaisissa medioissa. Jos blogitilastosta voisi jotain päätellä, juuri nyt merikonttirakentaminen ei ihan kauheasti kiinnosta oman kodin suunnittelijoita. Mutta varmaan ei tarvita taas kuin joku tosi mielenkiintoinen televisio-ohjelma merikonttikodin rakentajasta, niin silloin myös meidän blogimme tarttuu aiheesta googlettavien haaviin.

Eilisestä koirapuistokäynnistä Riihikalliossa olisi varmaan myös voinut 
kirjoittaa blogin. Kuten kuvasta voi nähdä, Niilo ainakin viihtyi 
uudistetussa puistossa kahden koirakaverin kanssa.
Kun katsoin suosituimpien listalla olevia blogiaiheitamme, voisin myös väittää, että muutkin kuin hyödylliset blogit keräävät lukijoita. Ainakin välillä voi siis huoletta kirjoitella ihan vain omista arjen asioista.

Ehkä viikonlopun taksiratsialla oli myös jotain tekemistä sen kanssa, että syksyllä kirjoittamani blogi "Taksiajot on toistaiseksi ajettu" löysi uusia lukijoita. Mahdollisesti otsikko harhautti joitakin kuvittelemaan, että kirjoittaja on joku ratsiassa kiinni jääneistä.

Itse pidän erityisesti matkapäiväkirjoista, joissa kirjoittaja saattaa kertoa mitenkään asioita paisuttelematta matkapäiviensä pienistäkin tapahtumista. Mieleen tulevat muun muassa Kyllikki Villan kuvaukset hänen pitkistä merimatkoistaan rahtilaivoilla. Ne muistan usein, kun ajattelen, jaksaakohan kukaan lukea vaikka tarinoitani thaimaalaisen ruokakaupan hyllyjen välissä koluamisesta. Toivottavasti jaksaa, sillä itse kirjoittelen mielelläni juuri noista pienistä arkisista asioista.

1 kommentti:

Mizi Margueron kirjoitti...

Hyvää päivää ystäviä, nimeni on Riitta Mäkirinne Turusta, olen lääkäri ammatin mukaan, 47-vuotias. Lukekaa ystävällisesti todellisen elämäni todistukseni, minulla on myönteinen aikomus, että nämä tiedot auttavat tätä artikkelia lukevalle henkilölle nyt palauttamaan rikkoutuneen avioliiton ja palauttamaan menetetyn rakkaussuhteen 2 päivän kuluessa. Oltuaan suhteissa Janne Anttilaan vuosia, hän hajotti minut, tein kaiken saadakseni hänet rakastamaan minua, mutta kaikki mitä tein, oli turhaa, halusin häntä takaisin niin paljon rakkauden takia, että olen häntä kohtaan, Kysyin häneltä kaiken, mitä minulla on, lupaan, mutta hän kieltäytyi. Selitin ongelmani kollegalleni työssä ja hän ehdotti, että ota mieluummin yhteyttä rakkaudenloitsijaan, joka voi auttaa minua selittämään sen, mutta olen sellainen henkilö, joka ei koskaan ajatellut, että rakkaudenloitsuosa oli olemassa tai toimi, minulla ei ollut valintaa mutta kokeillaan sitä, lähetin sähköpostin loitsukanavalle ja hän kertoi minulle, ettei ollut ongelmaa, että kaikki tulee olemaan kunnossa ennen kolme päivää, että entinen palaa takaisin minuun ennen kolme päivää, hän heitti Rakkausloitsun osan ilmaan ja yllättäen toisena päivänä se oli noin klo 3.00. Entinen rakkautekumppani soitti minulle matkapuhelimella, olin niin yllättynyt, että vastasin puheluun ja hän sanoi vain, että hän oli niin pahoillani kaikesta mitä tapahtui, että hän halusi minun palata hänen luokseen, että hän rakastaa minua niin paljon . Olin niin onnellinen ja niin me aloimme elää yhdessä onnellisina. Näin voit tavoittaa hänet, jos tarvitset apua doctorigbinovia93m@gmail.com tai whatsapp puhelinnumeroon +2349014523836, ota asiat itsestäänselvyytenä ja se vie sinulle .....