Sivun näyttöjä yhteensä

maanantai 7. toukokuuta 2018

Ravintola Taikuri ja pullopantti, osa 2

jormas: Toissapäivänä kirjoitin blogin Ravintola Taikurin minulta perimästä pullopantista, vaikka en pulloa ostanutkaan. Blogin linkitin sinällään oivan palvelun ja hyvän katuruuan ravintolalle, jos vaikka vastaisivat. Ja vastasivathan he. Tuota pikaa. Alla saamani vastaus ja sen alla vielä lyhyt kuittaukseni. Jäi hyvä mieli, sillä Taikuri hoiti asian loppuun saakka tyylillä:


"Hei Jorma!

Haluaisin pahoitella ravintolassamme kokemaanne tapahtumaa limsapullon ja pullopantin suhteen. Toivoisin myös, että saisin parhaani mukaan selvennettyä tilannetta.

Ravintolassamme myymämme limsapullot ovat tarkoitettu ensisijaisesti take away- myyntiin jossa asiakas saa pullon mukaansa ja voi näin tehdä saamallaan pantilla kuten parhaaksi näkee. Useimmat annoksemme on saatavilla aterioina, joihin kuuluu lisuke sekä paikan päällä syötäessä hanalimsa. Ostamanne taksariannos ei kuitenkaan ole meillä ateria johon kuuluisi juoma automaattisesti mukaan. Tästä syystä juomaksi asiakas saa valita minkä tahansa juoman tarjonnastamme, kuten esimerkiksi pullolimun.

Yleensä menettelemme näissä tapauksissa niin, että tarjoilija antaa aina limsapullon ja tyhjän lasin asiakkaalle pöytään mukaan, näin asiakas voi valita ottaako pullon ja pantin mukaansa. Tapauksessanne oli kuitenkin käynyt meidän osaltamme moka, sillä tarjoilija ei ollut antanut pulloa teille automaattisesti mukaan. Keskusteltuani hänen kanssaan asiasta, oli hän vain ajatellut palvelevansa teitä paremmin kaatamalla juoman suoraan lasiin. Tarkoituksemme ei ole siis ollut millään muotoa pimittää teiltä panttirahoja! Pahoittelen tätä.

Syy miksi kuitissa näkyy myös pullopantin osuus johtuu sen eriävästä ALV kannasta, joka on esimerkiksi yritysasiakkaillemme tärkeä tieto, kun myymme heille laskulla ruokaa ja juomaa mukaan tai tapahtumiin. Olemme siis yrityksenä velvollisia erittelemään ALV kannat heille ostojen yhteydessä. Tästä syystä siis myös yksityisasiakkaillemme näkyy pantin osuus hinnasta kuitissa, koska kassajärjestelmä on sama laskutusasiakkaille.

Olen tapauksen johdosta ohjeistanut henkilökuntaamme uudelleen vastaavanlaisten tilanteiden varalle, jotta he osaavat tulevaisuudessa toimia oikein. Pullot annetaan aina asiakkaalle mukaan, ja jos hän haluaa palauttaa pullon kassalle voimme antaa pantin osuuden hänelle käteisenä takaisin. Tarjoilijamme ei ole myöskään halunnut loukata teitä tarjoamalla pulloa teille mukaan, hän ei vain ole osannut toimia paremmin sillä tälläisiä tilanteita meille ei ole sattunut aiemmin. Se että emme ole maksaneet teille panttia rahana mukaan on ollut osaltamme valitettava virhe, jota emme kuitenkaan ole tietoisesti tehneet huijaus mielessä. Useimmiten pullotuotteet asiakas kun ottaa mukaansa ja ne ensi sijaisesti myydään mukaan lähteviin annoksiin.

Kiitos kun huomautitte meille epäkohdasta sillä näin saimme asian korjattua! Toivomme, että voimme hyvittää asian teille tarjoamalla teille ravintolassamme uuden ilmaisen, valintanne mukaisen ruoka-annoksen 😊

Valitettavasti en ollut itse tapahtuman yhteydessä paikalla Jyväskylässä vaan sain tiedon tapahtuneesta myöhemmin puhelimitse. Mainitsitte, ettei sivuillamme ollut yhteystietoja joihin ottaa yhteyttä. Aionkin pyytää sivustojen ylläpitäjää lisäämään yhetystietoni sinne, jotta asiakkaat voivat jatkossa olla minuun suoraan yhteydessä niin hyvissä kuin huonoissa asioissa. Haluamme kuitenkin olla tavoitettava ja avoin yritys asiakkaillemme!

Toivomme teille oikein hyvää kesän odotusta!

Mikäli teille jäi asiasta kysymyksiä vastaan niihin mielelläni joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Ystävällisin terveisin,

Ada Mäntyharju
Ravintolapäällikkö
Street Food Bar Taikuri"

Ja tässä kuittaukseni:

"Kiitos pikaisesta vastauksesta

Toki ymmärsin, että kyseessä ei ollut tarkoitus pimittää yhtään mitään. Sieppasi vaan tyhjän muovipullon pakkomyynti, sillä tosiaankaan mahdollisuutta pullonpalautukseen tarjoilija ei minulle tarjonnut.

En myöskään tilauksen yhteydessä mitenkään ollut ostamassa pullojuotavaa, vaan Coca-Cola Zeron. En tiedä miksi ylipäätään sain pullojuoman, jos kyseistä tuotetta olisi myös saanut hanasta.

Kiitos "hyvitysloinastarjouksesta", jonka saatan hyvinkin jossain vaiheessa syödä.

Julkaisen blogissani vastauksesi ylihuomenna.

Jorma Soini"

Ei kommentteja: