Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 23. maaliskuuta 2023

Hopeanharmaa Vanha Rouva ja hänen matkamakuuhuoneensa

Jännitin ja olin innostunut tullessani Suomeen, sillä ostin kuvien perusteella Thaimaassa ollessani 8000 kilometrin päästä Kajaanista aikuisen ikään ehtineen farmarimallisen, 140 000 kilometriä ajetun Toyota Avensiksen. Hyrylän Kamuxilla se odottikin minua hienompana kuin olin osannut kuvitella.

Jos ei ikäviä yllätyksiä tule, Vanha Rouva tulee olemaan oleellinen osa lähivuosien Suomen kesissäni ja vähän muulloinkin. Itselläni on myös aikamoinen kasa erilaisia retkeilyvarusteita, joita lähes kaikkia aion hyödyntää. Nyt olen parin kuukauden ajan tehnyt listaa ystävistä, tutuista ja paikoista, jonne aion tänä kesänä suunnistaa Vanhan Rouvan ja siihen kytkemäni pienen peräkärryn kanssa.


Jonnekin olen varmasti tervetullut ja jonnekin epävarmasti, sillä joukossa on paikkoja tai ihmisiä, joita olen nähnyt vuosikymmeniä sitten tai en koskaan. Voidaan olla tuttuja esimerkiksi vain sosiaalisessa mediassa. Yksi kohde on ollut niin ikään kauan mielessä, jossa en ole milloinkaan käynyt ja jonne menen ainoastaan itseni vuoksi. Se on äitini
äidin ja äitini isän haudat Oulun seudulla.

Tällä hetkellä odotan tulevilta kuukausilta paljon ja yritän varautua pettymyksiin, sillä vain harva asia on elämässäni mennyt ilman vastamäkiä. Luulen lähiöinä yöpyväni Vanhan Rouvan makuuhuoneessa koeluonteisesti Jokilaakson maisemissa testaten muun muassa lämmityslaitetta, ettei käy kuten teltan sisäänajossa joku vuosi sitten. Piti tulla kesken yötä osaomistuskoira Niilon kanssa sisään Merikonttikotiin, kun molemmille tuli niin kylmä ☃️. 

Ei kommentteja: