Sivun näyttöjä yhteensä

perjantai 15. toukokuuta 2020

70 vuotta ja noin 100 kiloa elämäniloa

Muistelen kuulleeni, että olen syntynyt noin 20 minuuttia vaille neljä iltapäivällä. Paikka taisi olla Naistenklinikka. Senkin muistelen kuulleeni, että sydämeni olisi pysähtynyt joiksikin sekunniksi. Jos näin on, on se ehkä johtunut järkytyksestä tulla ulos turvallisesta, äitini Enni Annikin kohdusta valoon ja maailmaan.

Alulle minut on laitettu entisen ortodoksipappilan ja Elannon, nykyisen ravintola Päämajan yläkerrassa. Onkin perusteltua ajatella, että jo ennen syntymää olen tuottanut vanhemmilleni iloa ja nautintoa.

Olikin linjakasta, että kyseisen kuppilan nykyinen isäntä, Jukka Ahlgren alias Santtu alias Santeri tanssi juuri vihityn vaimoni Päiviksen kanssa häätanssin puolestani. Kulkurin valssin Sininauhasäätiön Mutterimajalla pidetyissä häissämme. Bändissä soitti muun muassa Kellokosken sairaalan pappi. Linjakasta sekin.

Ne olivat "Kaikkien aikojen juhlat". Joista tehtiin myös video. Häittemme lisäksi juhlittiin Mutterin vihkiäisiä, Sininausäätiön vuosikymmeniä ja presidentin minulle myöntämää sosiaalineuvoksen arvoa.

Linjassa oli sekin, että asiaan liittyvän "Tasavallan presidentin avoimen kirjeen" oli allekirjoittanut myös pääministeri Matti Vanhanen. Sillä hänkään ei juo viinaa. Sekin oli linjakasta, että juhlijoiden joukossa olivat Sauli Niinistö ja Pekka Haavisto, mutta myös kadun kansaa. Laitapuolen kulkijoita kaikki. Eri laidoilla vaan.

Juhlia en livenä huomenna järjestä. Johon syyllinen on minua suurempi vallankäyttäjä, 1/10 000 millimetrin kokoinen Covid-19 alias Korona. Vaikka se laittaa minut ja muut istumaan, sydämessäni seison ja juhlin.

Elämässäni olen myös surrut usein, mutta paljon enemmän olen halunnut elää, iloita ja nauraa. Sillä nauru pidentää ikää, jos ei naura kuollakseen 🤣 🤣 🤣.

Pitkää, elämänmakuista taivalta kaikille. Hyväksykää muut, tapahtunut sekä itsenne. Sillä mitä kauemmin elää, sitä vanhemmaksi tulee 😂😂😂.

Ei kommentteja: